Valójában az Aliexpress nem tudja részletesen megvizsgálni azoknak a kereskedőknek a termékeit, amelyeknek az áruját kínálja. Azonban annál inkább próbálja megoldani az árukkal vagy azok megrendelésével kapcsolatos problémákat. A panaszok eljárási folyamata, másnéven a nyílt viták (Open Dispute) az Aliexpressen nagyon részletesen ki van dolgozva. Az útmutatásunk segítségével ezt könnyedén eltudja intézni, akkor is, ha nem tud angolul.

Reklamáció (nyílt vita/open dispute) kezdeményezése az Alliexpressen  

Panaszt tehet bármelyik megrendelésre, amely az Aliexressen történt. Első lépésként válassza ki a terméket, amelyiket szeretné reklamálni és kattintson a nyílt vita (Open Dispute) feliratra.

A következő lépésben kiválaszthatja, hogyan szeretné, ha visszatérítenék a pénzét, vagy a pénz egy részét kéri-e anélkül, hogy az árut visszaküldené a kereskedőhöz = Refund Only, vagy az áru visszaküldése, majd a teljes összeg visszaigénylése = Return Goods mellett dönt. Miután a lehetőségek közül kiválasztott egyet megjelenik egy ablak a panasz egyéb paramtéreivel.

Termék reklamáció és pénzvisszatérítés az Aliexressen

Refund only - abban az esetben használja, ha az áru egyáltalán nem érkezett meg, csak egy része érkezett meg vagy az áru valamilyen módon megsérült. Az árut ebben az esetben nem küldi vissza a kereskedőnek. Itt igényelheti a teljes összeget vagy egy részét - az Aliexpress megad egy tartományt, amelyben a visszatérített pénzösszeg nagyjából mozogni fog.

Return Goods - ezt a lehetőséget akkor válassza, amennyiben visszaküldi a terméket a feladónak és az ár teljes összegét vissza szeretné igénylni. Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben ön állja a szállítási költséget.

A panasz űrlapon a következő lépésekben kiválaszthatja a visszatérítés egy vagy több okát, és megadhatja a visszatérítendő összeget - legyen óvatos, be kell tartania az Aliexpress által megadott tartományt. Minden piros csillaggal jelölt mező kitöltése kötelező.

Továbbá meg kell adnia, hogy mi történt pontosan és miért tett panaszt az adott termékre, ezen információkat a Please write your request detail mezőbe kell beírni. Itt leírhatja a problémáját, ideális esetben angolul. Bátran használja a használja a Google fordító segítséget a probléma megfogalmazásánál.

Továbbá beillesztheti a termék károsodásának bizonyítékát is (upload evidence), fényképeket és videókat tölthet fel (például törött elektronikáról).

A kitöltött űrlapot ellenőrizze le és a Submit gombra kattintva el is küldheti. Könnyen megbizonyosodhat az űrlapot elküldéséről, ugyanis My Orders menüben a termék mellett megjelenik a Dispute in progress állapot.

A panaszok/viták figyelemmel kisérése, valamint megszüntetése az Aliexpressen

A feljebb is említett feliratra/linkre Dispute in progress kattintva eljut a benyújtott panaszának összes részletéhez. Itt figyelemmel kisérheti a panaszának helyzetét. Fontos adatok közé tartozik a Reminder, ahol láthatja, hogy meddig köteles válaszolnia önnek az eladónak. Abban az esetben, ha ebben az idő intervallumban nem válaszol, a panaszt ön nyeri, és a teljes összeget visszakapja a számlájára.

Amennyiben az eladó válaszol, az ő ajánlatát az Accept gombra kattintva tudjuk elfogadni és így a panasz a javaslat szerint lesz elrendezve. Azonban a Reject hombra kattintva elutasíthatja az eladó javaslatát.

Amennyiben a Reject lehetőséget választja, akkor az úgynevezett Escalate dispute lép érvénybe. Ebben az esetben maga az Aliexpress folytatja a vitát és végül dönt a megoldásról. Az Aliexpress néhány napon belül dönt a panasz vita eredményéről és e-mailben értesíti önt. Teljes vagy részleges visszatérítés esetén három-tizenöt napon belül jóváírják az összeget a számlájára.

Po uzavření sporu se vám objeví stav Dispute Finished. Jestliže nejste s výsledkem  reklamace spokojeni máte ještě možnost se do sedmi dnů k reklamaci vyjádřit přes Dispute Survey.

A vita/panasz végeztével megjelenik a Dispute Finished állapot. Ha nem elégedett a panasz eredményével, még mindig lehetősége van 7 napon belül véleményt fűzni a reklamációhou a Dispute Survey segítségével.